martes, 11 de enero de 2011

Youtube, prosumerrena ala enpresa handiena?

Argi ikusi daiteke prosumerren (produktua ekoiztu eta kontsumitzen dutenen) lanek gero eta toki handiagoa lortzen ari direla sarean. Horren adibide da youtube, "broadcast your self" lelopean jarduten duena, alegia zure burua plazaratu ezazu. Baina ezin dugu ahaztu enpresa handiek baliabide ezberdinez hornitzen direla, ondorioz youtube erabiltzen dute haien produktuak plazaratzeko eta ikus-entzuleek bideo hori behin eta berriro ikusteko.

Nahiz eta ikusi prosumenen lanek arrakasta handia dutela youtuben, enprese handiek egiten ditutzen bideoen sarrerei erreparatuz gero, ikusi daiteke nola hauek orokorrean prosumerren lanetan baina arrakasta gehiago lortzen dutela. Horregatik esan beharra dago enpresa handiak suertatzen direla irabazle youtuben. Hala ere, kontuan hartu behar da enpresek teknika eta baliabide ezberdinez baliatu  daitezkeela, prosumerrek aldiz oso baliabide urriak dituzte kasu gehienetan.

Kopuru edo zenbaki arrakastaz jabeturik, Universal music group dago lehen postuan, alegia, enpresa handia (hainbat disketxeen jabe). Prosumerren kanaletan aldiz, gorakada etengabekoa izan arren, bigaarren postua betetzen dute youtuben; estareako, Marina Orlova-ren kanala (389 milio bisita dituena) edo Zuzanaren bodyrock kanala. Hemen behealdean Marina Orlova-ren kanalaren atal bat utziko dizuet, My story coming to America-anime

No hay comentarios:

Publicar un comentario